Friday 6 April 2012

Masakan pilihan bila cuti sem tiba




Awok awok sumer sihat ke ??
hope sihat laa disamping keluarga hendaknya.
dalam entri kali ni aku cik tauke blog nak share tentang masakan/makanan yang jadi pilihan aku bila cuti sem.
maklum laa student kan ?? bukan selalu dapat makan sedap sedap pon kat U nu.
bila cuti sem datang, perkara pertama aku survey ialah 'MAKANAN'.
HAHAHAHA (gelak besar)
Ok lah tanpa buang masa jum tengok apa agaknya makanan yang aku pilih bila cuti sem.

  • Gulai tempoyak ikan patin

perhh, ikan patin ney sesetengah orang
tak suka sebab hanyir la, itu laa, ini laa..
tapi bagi aku si penggemar ikan patin, 
tak de istilah hanyir dah. 
menjilat jari lagi ade laa. hahaha

  • Sambal udang petai

ney lagi satu yang sedap giler giler lah
mungkin ade yang tak suka petai sebab bila kencing berbau.
tapi bagi aku petai ni banyak khasiatnye n sedap di makan begitu saja. Setuju tak ??


  • Sambal tempoyak mentah

yang ney paling buat aku selera makan.
perhh, memang bertambah tambah laaa selera makan aku bile ade sambal tempoyak ni.

  • Gulai ikan masin

ney memang penambah selera lah. sedapp wooo

  • Sambal sotong


sedapp ney. korang patut cuba. yummy

  • Gulai pucuk ubi

lama tak makan gulai ni. kat U mana ade jual.

  • Yong Tau Fu
Kat U lagi laa tak de jual ni.
ni chinese food tapi melayu pon ramai suka tau termasuklah aku


Tu laa antara makanan yang aku idam idamkan tak kala cuti sem.
maklum la kat U tak sumer makanan tu ade.
Da alang alang balik ni. 
Aku balun je la
Lagipun parents aku da paham aku.
Hehehe.
Ok la beb, selamat menjamu SELERA.







SEKIAN..

Terima Kasih kerana sudi membaca entri ini. Jangan lupa komen.

7 comments:

  1. err errkkkkk..
    sedappp nyee laaa...!!!!

    ReplyDelete
  2. udang petai tu mmg tak tahan... huhhu

    ReplyDelete
  3. sambal sotong jee lyn. yg lain tuu mcm. err. hikhik :)

    ReplyDelete
  4. @eiqa, memang sedap pon. hehe
    @uncle, yups, 2 la. my fav 2. hehe
    @taty, hehe. ok la 2. drpd xde lngsung yg awk ske. heehe

    ReplyDelete
  5. Yong Tau Fu !! kau buat aku lapar...

    ReplyDelete
  6. ayeen, haha. memang nak buat kau lapar :)

    ReplyDelete

Copyright© All Rights Reserved Belog Cik Mira