Tuesday, 8 May 2012

C.I.N.T.A


Hai awok awok.
sihat ke sumer ??
hope sihatlah disamping keluarga tercinta.
haaa, entri kali agak jelas kejiwangannye. haha
Cer baca tajuk entri ney tentang 'CINTA' kan ??
memang tak dinafikan anda sumer pasti pernah bercinta kan ??

sejauh mana keikhlasan cinta anda ??
aikk, pelik je bunyinye. hahaha

okayy, ney juz pandangan aku jerr tau.
korang jangan marah aku sebab setiap orang ade pandangan yang berbeza kan ??

okayy, ape itu cinta ??


pada pandangan aku lah kan, CINTA ney datang dari hati kita tanpa paksaan. CINTA jugak tak mengenal rupa n darjat seseorang.

CINTA yang ikhlas ialah cinta yang dapat menerima baik n buruk seseorang dengan ikhlas.

Ada yang cakap CINTA itu indah ??
sejauh mana keindahan CINTA itu ??



CINTA yang indah adalah cinta seseorang kepada seseorang kerana Allah s.w.t

Kite tak bole mencintai seseoranag lebih dari mencintai Allah.


Cinta dari pelbagai sudut :

Cinta kepada ALLAH
Cinta kepada Rasul
Cinta kepada Ibubapa 
Cinta sesama manusia

okayy, jelaskan yang cinta kepada ALLAH perlu didahulukan.
tapi zaman sekarang bukan aku nak salahkan sape-sape tapi ney lah hakikatnye jugak manusia lebih cinta sesama manusia dari cinta kepada ALLAH. peringatan ney aku berikan jugak kat diri aku.

kengkawan apa lagi, mulai sekarang jom kite lebih mencintai ALLAH berbanding pasangan kite.



Okayy penat berceloteh.


SEKIAN..


Terima Kasih kerana sudi membaca entri ini. Jangan lupa komen.

5 comments:

  1. Dont love someone that didnt love Allah,If they can leave Allah, they can leave you." [Imam Shafee`i R.A.]

    ReplyDelete
  2. wahh. cakap pasal cinta, zera pon teruja. :)

    ReplyDelete
  3. zera , sekali sekala berjiwang. hehe

    ReplyDelete

Copyright© All Rights Reserved Belog Cik Mira